Zelení v Ústeckém kraji dlouhodobě sledují vývoj kolem výstavby dálnice D8 v Českém středohoří. V současnosti jsou pro nás aktuální dvě kauzy:
- obnova železniční trati 097 Lovosice – Teplice, kterou zničil sesuv na dálnici v roce 2013; o kauze 097 se můžete více přečíst zde
- změna v umístění nájezdu na D8 v blízkosti obcí Velemín a Chotiměř
Kamiony v obcích i po dokončení dálnice?
S tímto problémem se na nás obrátili místní obyvatelé. O co jde? V lokalitě Dobkovičky je kamenolom s povolenou těžbou na dalších 72 let, roční těžbou 250 tisíc tun kameniva a denním provozem cca 110 velkých nákladních vozidel obousměrně. Je to velká dopravní zátěž pro okolí lomu. Momentálně se chystá výstavba mimoúrovňové křižovatky (MÚK) v Radejčíně. Při této variantě by ale kamiony z lomu musely jezdit 7 kilometrů po okresní komunikaci, která není dimenzována na takový provoz a vede v těsné blízkosti obcí Hrušovka, Kletečná a přes Radejčín. Celá trasa vede jádrovou částí CHKO České Středohoří. Hrozí zde také nebezpečí dalšího masivního průjezdu nákladní dopravy obcemi Hrušovka, Bílý Újezd a Velemín. Při vybudování MÚK Dobkovičky by kamiony najížděly na dálnici D8 po 650 metrech a dopravní zátěž pro okolí lomu by byla minimální. Výstavba MÚK Dobkovičky nedopustí další neúměrné zatěžování naší krásné, ale bohužel těžce zkoušené oblasti.
První podpisy pod petici za výstavbu sjezdu blíže kamenolomu jsme sbírali na dni otevřených dveří na D8 v sobotu 3. září. Zde najdete fotogalerii z akce.
Chcete naší kampani pomoct?
Pokud chcete naši kampaň podpořit, můžete si stáhnout a vytisknout podpisové archy. Pomozte nám přesvědčit odpovědné činitele, že má změna smysl.
Stáhnout petici, formát PDF, 532 kB
Kam dál?
Přečtěte si další články, které se věnují dálnici D8.